Jak pisać, by chcieli kupować – nowoczesny copywriting

Niektóre treści potrafią zaciekawić, zwrócić uwagę i zachęcić do zakupu czy kontaktu. Inne natomiast nie wywołują żadnych emocji i szybko o nich zapominamy. Jak zatem pisać treści, które angażują odbiorców? Tego właśnie dotyczył warsztat zorganizowany 10 października 2023 r. przez Centrum Inicjatyw Gospodarczych.

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, ale przecież nie każdy reklamowany produkt konsument kupuje i nie każda reklama zapada w pamięć. Jak więc napisać ofertę, opis produktu czy scenariusz reklamy, by wzbudzić emocje? Jakie są zasady komunikacji B2B, a jakie B2C? Czy w czasach dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji jest szansa, aby wykorzystać tę innowację w marketingu?

Właśnie te kwestie były przedmiotem dyskusji podczas warsztatu, który odbył się w ramach 𝘇𝗮𝗰𝗵𝗼𝗱𝗻𝗶𝗼𝗽𝗼𝗺𝗼𝗿𝘀𝗸𝗶𝗰𝗵 𝗚𝗿𝘂𝗽 𝗥𝗼𝗯𝗼𝗰𝘇𝘆𝗰𝗵 𝗱𝘀. 𝗜𝗻𝘁𝗲𝗹𝗶𝗴𝗲𝗻𝘁𝗻𝘆𝗰𝗵 𝗦𝗽𝗲𝗰𝗷𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗰𝗷𝗶. Spotkanie “Jak pisać, by chcieli kupować – nowoczesny copywriting” zorganizowane w ramach projektu “Pomorze Zachodnie – gdzie biznes łączy się z nauką”, było szansą, by zachodniopomorscy przedsiębiorcy, IOB poznali zasady nowoczesnego copywritingu i content marketingu oraz by podyskutowali o wzajemnej komunikacji oraz o porozumiewaniu się z otoczeniem.

Warsztat poprowadził Pan Bartosz Łataś, który przedstawił uczestnikom różne modele tworzenia treści B2B i B2C oraz opowiedział, jak wykorzystywać język korzyści i emocje w komunikacji. Warsztat zakończył się dyskusją o możliwościach wykorzystania content marketingu w rozwoju gospodarczym np. przy tworzeniu katalogów czy ofert na targi międzynarodowe. Uczestnicy rozmawiali także o tym, czy można wykorzystać sztuczną inteligencję, by wspomóc komunikację w bieżącej działalności podmiotów, które reprezentują.

Spotkanie finansowane w ramach projektu pn. „Pomorze Zachodnie – gdzie biznes łączy się z nauką” realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (Centrum Inicjatyw Gospodarczych) ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.